Regulamin e-sklepu lepiej przesłać mailem
HANDEL | Udostępnienie regulaminu sklepu internetowego w sieci nie daje gwarancji, że konsument miał możliwość zapoznania się z zasadami sprzedaży i zaakceptował je.
Jak wynika z wyroku Sądu Okręgowego – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie z 16 czerwca 2016 r. (XVII AmC 720/15) regulamin powinien być przesłany konsumentowi pocztą elektroniczną lub zapisany przez niego na odpowiednich nośnikach danych elektronicznych.
Licytujesz – akceptujesz
Dorota M. prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Sklep oferuje swój asortyment na aukcjach internetowych. Na stronie internetowej sklepu Dorota M. zamieściła regulamin, w którym znalazło się takie oto postanowienie: „Udział w aukcji oznacza zapoznanie się z zasadami oraz ich akceptację".
Do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło powództwo przeciwko Dorocie M. o uznanie postanowienia za niedozwolone i zakazanie wykorzystywania go w obrocie z konsumentami. Strona powodowa twierdziła, że wzorzec umowny, jakim jest regulamin sklepu Doroty M., jest wyjątkowo niekorzystny dla klientów. Treść wzorca nie jest ustalana z klientem indywidualnie, nie podlega negocjacjom i jest z góry klientowi narzucana. Zdaniem powoda narusza on interesy klienta i uderza w dobre obyczaje panujące pomiędzy usługobiorcą a usługodawcą.
Szacunek dla klienta
SOKiK przypomniał, że w sprawie o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta