Jak zarobić na świętach, nie tracąc klientów oraz zysków
Zwiększony ruch na stronie nie musi oznaczać automatycznie większych przychodów piotr mazurkiewicz
Sezon świąteczny to kluczowy okres w roku dla e-sklepów. Z danych PayU wynika, że liczba transakcji zawieranych w listopadzie i grudniu stanowi 21 proc. transakcji z całego roku. W grudniu jest ich o ponad 30 proc. więcej niż w innych miesiącach, dlatego odpowiednie zarządzanie e-sklepem w tym okresie nie jest łatwe. Próbką był czarny piątek czy dzień promocji w sklepach. Akcja przeniesiona z USA w Polsce jest coraz popularniejsza. – Jedna z polskich sieci księgarń odnotowała 83-proc. wzrost względem dnia poprzedniego i ponad 150 proc. w porównaniu z piątkiem tydzień wcześniej. Z kolei jedna z sieci RTV AGD zanotowała aż trzykrotnie zwiększony ruch – opowiada Ewelina Hryszkiewicz z Atmana, operatora krajowej sieci światłowodowej.
Tłok w sklepach
Nie wszystkim e-sklepom się to jednak udało. Obciążenia nie wytrzymał m.in. sklepX-Kom, co spotkało się z krytyką internautów. Wpadek nie uniknęły także zagraniczne e-sklepy, jak brytyjski Macy's. Odwiedzających stronę witał komunikat o przerwie spowodowanej zbyt dużym ruchem.
Drugim problemem są ceny – wciąż główne kryterium wyboru towarów. Opieranie na promocjach może być ryzykowne, ponieważ zawsze może znaleźć się konkurent z tańszą ofertą. Z badania firmy Dealavo, dostarczającej narzędzia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta