Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ciasteczka po nowemu, czyli zagrożone modele biznesowe

13 grudnia 2016 | Rzeczpospolita Cyfrowa
Rynek reklamy internetowej w polsce i w europie
źródło: Rzeczpospolita
Rynek reklamy internetowej w polsce i w europie

Planowana przez Komisję Europejską kolejna zmiana w prawie dotyczącym cookies wzburzyła branżę magdalena lemańska

W tzw. dyrektywie o e-prywatności, znanej też jako dyrektywa cookies, ma się pojawić nowy zapis, który może poważnie zaszkodzić zarówno branży reklamowej, jak i handlowej.

Zmiany uderzą po kieszeni nie tylko wielkie portale horyzontalne, czyli np. WP, Onet albo Interię, ale też handel internetowy. Zbierają one dane o o preferencjach klientów, by np. móc im „podpowiadać" zakupy zgodne z ich zainteresowaniami.

Na czym będą polegać zmiany? – W najgorszym dla branży możliwym scenariuszu rozważanym teraz przez Komisję Europejską, internauci będą mogli mieć dostęp do poszczególnych stron, tylko, jeśli wyrażą zgodę na korzystanie z cookies. Dla tych, którzy w wyniku braku posiadania takich zgód nie będą mogli korzystać z cookies, oznacza to np. spadek wpływów z reklam. W przypadku np. wydawców może uniemożliwić finansowanie działalności – tłumaczy „Rz" Matthias Matthiesen, odpowiedzialny w IAB Europe za kwestie związane z ochroną danych i polityką prywatności.

Coraz więcej kliknięć

Jak tłumaczy „Rzeczpospolitej"...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10623

Wydanie: 10623

Spis treści
Zamów abonament