Ciasteczka po nowemu, czyli zagrożone modele biznesowe
Planowana przez Komisję Europejską kolejna zmiana w prawie dotyczącym cookies wzburzyła branżę magdalena lemańska
W tzw. dyrektywie o e-prywatności, znanej też jako dyrektywa cookies, ma się pojawić nowy zapis, który może poważnie zaszkodzić zarówno branży reklamowej, jak i handlowej.
Zmiany uderzą po kieszeni nie tylko wielkie portale horyzontalne, czyli np. WP, Onet albo Interię, ale też handel internetowy. Zbierają one dane o o preferencjach klientów, by np. móc im „podpowiadać" zakupy zgodne z ich zainteresowaniami.
Na czym będą polegać zmiany? – W najgorszym dla branży możliwym scenariuszu rozważanym teraz przez Komisję Europejską, internauci będą mogli mieć dostęp do poszczególnych stron, tylko, jeśli wyrażą zgodę na korzystanie z cookies. Dla tych, którzy w wyniku braku posiadania takich zgód nie będą mogli korzystać z cookies, oznacza to np. spadek wpływów z reklam. W przypadku np. wydawców może uniemożliwić finansowanie działalności – tłumaczy „Rz" Matthias Matthiesen, odpowiedzialny w IAB Europe za kwestie związane z ochroną danych i polityką prywatności.
Coraz więcej kliknięć
Jak tłumaczy „Rzeczpospolitej"...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta