Eksport szansą dla polskich e-sklepów
Handel | W podboju zagranicznych rynków mogą pomóc platformy marketplace
Piotr Mazurkiewicz
Większość sprzedawców internetowych nadal nie umożliwia robienia zakupów klientom z zagranicy
Robienie zakupów w innych krajach Unii Europejskiej powinno być równie proste jak u siebie, co niestety wciąż pozostaje tylko teorią. Z uwagi na wiele różnic – walutowych, sposobów płatności, różne firmy dostarczające przesyłki – wciąż tylko 8 proc. firm z branży e-commerce prowadzi działalność eksportową. Wynik Polski jest jeszcze gorszy – nad Wisłą robi tak zaledwie 3 proc.
Polskie e-sklepy konkurencyjne cenowo
Takie podejście jest poważnym błędem. Jak wynika z raportu DELab Uniwersytetu Warszawskiego, mają one ogromną przewagę cenową. Na potrzeby raportu przeprowadzono w 25 krajach badanie cen 182 produktów.
– Polska jest zdecydowanie najtańszym krajem na zakupy, także w regionie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta