Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kampania ma informować, a nie wprowadzać w błąd

15 września 2017 | Prawo | Agata Łukaszewicz

KRS apeluje, aby debata nad reformą wymiaru sprawiedliwości opierała się na rzetelnym przedstawieniu problemów, a nie kłamliwym przekazie.

Krajowa Rada Sądownictwa zabrała głos w sprawie trwającej właśnie kampanii medialnej poświęconej sądownictwu. Głos jest bardzo krytyczny. Protestuje przeciwko sposobowi jej prowadzenia. Rada przypomina, że kampanię organizuje Polska Fundacja Narodowa, finansowana ze środków spółek Skarbu Państwa. W ocenie Rady kampania dyskredytuje sądy w oczach obywateli. Nie powinna więc być finansowana – choćby pośrednio – ze środków publicznych.

„Zestawienie nieprawdziwych lub tendencyjnie przedstawionych informacji nie służy budowaniu autorytetu państwa i wizerunku Polski" – pisze KRS w stanowisku.

Sędziowie apelują też, aby w najlepiej pojmowanym interesie Polski informacje o debacie nad reformą wymiaru sprawiedliwości opierały się na rzetelnym przedstawieniu problemów, które dotyczą sądownictwa, nie zaś na zmanipulowanym bądź wprost kłamliwym przekazie. —a.ł.

Wydanie: 10853

Wydanie: 10853

Spis treści
Zamów abonament