Parking może być smart
Kierowcy poszukujący miejsc postojowych w miastach tracą na to dobę rocznie. Przy tym generują korki i zwiększoną emisję spalin. To problem, z którym samorządy muszą się zmierzyć.
Stuttgart
Samochód podjeżdża pod front budynku. Nie ma przed nim wydzielonych miejsc postojowych, więc auto zatrzymuje się przed drzwiami wejściowymi, kierowca wysiada i wchodzi do gmachu, a auto samodzielnie odjeżdża na parking położony na tyłach obiektu, szuka wolnego miejsca i parkuje w sposób całkowicie bezpieczny obok innych pojazdów. Nie jest to scena z filmu science fiction, ale część pokazu możliwości, jakie oferują nowe technologie tworzone na styku motoryzacji i inteligentnych miast. Taka prezentacja miała miejsce w lutym w Berlinie na Bosch Connected World 2018 – jednej z największych imprez branży internetu rzeczy na świecie. W tak spektakularny sposób do hali, w której odbywały się targi, przyjechali Dieter Zetsche, prezes Daimlera, oraz Volkmar Denner, szef Boscha. Oba koncerny pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które w sposób autonomiczny będą parkować w przyszłości nasze auta. A przyszłość ta wcale nie jest odległa. Opisany system – tzw. Automated Valet Parking – jest bowiem w fazie zaawansowanych testów. Automatyczny parking już w ramach pilotażu funkcjonuje od początku roku w muzeum firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta