Skarbówka nie akceptuje faktur z Facebooka
Fiskus: wydatki na reklamę w serwisie społecznościowym nie są podatkowym kosztem.
przemysław wojtasik
Zła wiadomość dla przedsiębiorców, którzy promują swoją działalność na Facebooku. Na fakturach za reklamę nie ma daty wystawienia, wydatek nie może więc być podatkowym kosztem – twierdzi skarbówka.
– Faktycznie, na fakturach z Facebooka nie ma takiej pozycji jak data wystawienia – mówi Mariusz Kołacz, specjalista marketingu internetowego, właściciel agencji reklamowej SocialTrends. Tłumaczy, że są generowane i dostępne w panelu klienta po zapłacie za usługę. Bez względu na to, czy regulujemy należność od razu, czy też jest pobierana automatycznie na koniec miesiąca, na fakturze figuruje tylko data zapłaty.
Data zapłaty nie wystarczy
To nie wystarczy, potrzebna jest data wystawienia – stwierdziła skarbówka w interpretacji. Powołała się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury. Fiskus nie ma wątpliwości, że jeśli któregoś z nich brakuje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta