Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słodkie wódki siłą producentów

12 października 2018 | Ekonomia | Aleksandra 
Ptak-Iglewska
>Popularność wódek kolorowych wspiera słabnącą sprzedaż czystej
źródło: Rzeczpospolita
>Popularność wódek kolorowych wspiera słabnącą sprzedaż czystej

Żywność | Procent po procencie wódki smakowe zabierają tym czystym kolejne kawałki rynku. 
Cieszy to producentów, którzy zarabiają na nich dużo więcej niż na klasycznych trunkach.

 

Produkcja wódek kolorowych przynosi producentom praktycznie same korzyści. Lawinowo rośnie ich sprzedaż, zwłaszcza w małych buteleczkach. Dzięki wyższym marżom i niższemu podatkowi akcyzowemu wódki smakowe nie tylko przynoszą wyższe zyski niż w swoich czystych odpowiednikach, ale jeszcze ich rosnąca popularność promuje klasyczne marki.

Skąd te nowości

Trudno się więc dziwić lawinowo rosnącej liczbie nowych wariantów wódek smakowych wprowadzanych na rynek przez producentów. Jeszcze w 2016 r. półki sklepów monopolowych przywitały 23 nowości, a już rok później liczba innowacji się podwoiła. Nie mogło więc raczej chodzić jedynie o zwykły wzrost zainteresowania klientów, spragnionych nowych smaków. Gdy nie wiadomo, o co chodzi – często chodzi o pieniądze, tak jest i w tym przypadku. Klienci coraz mniej chętnie sięgają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11178

Wydanie: 11178

Spis treści
Zamów abonament