Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Olej kokosowy traci przyjaciół

31 października 2018 | Raporty RZ | Aleksandra 
Ptak-Iglewska
≥W tym roku polskiego rzepaku było za mało i producenci oleju musieli się wspierać surowcem z importu
źródło: AdobeStock
≥W tym roku polskiego rzepaku było za mało i producenci oleju musieli się wspierać surowcem z importu

Rynek oleju | Konsumenci najczęściej stawiają na rzepak i oliwę z oliwek

 

Pod hasłem „Pokochaj olej rzepakowy", kosztem blisko 8 mln zł, producenci oleju reklamowali się w tym roku w Polsce i na Słowacji. Polski rynek wart jest już blisko 1,3 mld zł. Obecnie kończy się już druga edycja tej kampanii, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów. Pierwsza rozpoczęła się w 2011 r. Jej celem było zwiększenie spożycia oleju rzepakowego. Można uznać, że kampania wypełniła swoje zadanie, bo rynek oleju w Polsce jest obecnie stabilny, a sprzedaż delikatnie rośnie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, do września 2018 r., łączna wartość sprzedaży kategorii olejów wyniosła niemal 1,3 mld zł – policzył Nielsen dla „Rzeczpospolitej".

Płyną zyski

Jak zauważają analitycy tej firmy, pod względem wartości sprzedaży kategoria jest stabilna, natomiast nieznacznie rośnie sprzedaż w ujęciu ilościowym. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oleju sprzedano o 1,5 proc. więcej.

– Kategorię tę dzielimy na oleje i oliwy. Największy segment to oleje, natomiast wzrost sprzedaży obserwujemy w segmencie oliw. Wynika to głównie z wybierania droższego asortymentu przez kupujących – wyjaśnia Dominika Biszczanik, konsultant klienta w Nielsenie.

Już dawno minęły czasy, gdy w sklepach do wyboru były jedynie dwa oleje: rzepakowy i słonecznikowy. Dziś półki uginają się pod dużym asortymentem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11194

Wydanie: 11194

Spis treści
Zamów abonament