Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Giganci sprzedaży dyktują warunki na rynku

31 października 2018 | Ekonomia | Anita Błaszczak
>Potentaci drogeryjni zwiększają udział w rynku
źródło: Rzeczpospolita
>Potentaci drogeryjni zwiększają udział w rynku

Handel | Już niemal połowa zakupów kosmetyków w Polsce przypada na sieci drogeryjno-kosmetyczne. Walcząc na cenowe promocje, tną marże producentów.

 

Ponad 7,7 mld zł przychodów ze sprzedaży w 2017 r. i prawie 1300 sklepów. Przy tej skali działalności największa w Polsce sieć drogeryjno-kosmetyczna Rossmann rozdaje karty na rynku urody. – Na naszych półkach mamy ponad 21 tys. produktów, co roku wprowadzamy ponad 5 tys. nowości – podkreśla Agata Nowakowska, rzecznik sieci, która w ciągu 25 lat rozwoju w Polsce zainwestowała tu ponad 1,7 mld zł.

Oddech dyskontów

Biorąc pod uwagę szacunki rynkowe Euromonitor International, Rossmann odpowiadałby za 44 proc. sprzedaży detalicznej kosmetyków, zaś według PMR – za 33 proc. Bezpośredni konkurenci niemieckiego giganta, w tym zagraniczni gracze, jak Super-Pharm i Hebe, siostrzana sieć Biedronki, są ok....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11194

Wydanie: 11194

Spis treści
Zamów abonament