Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wedel wprowadza ceny minimalne

21 listopada 1997 | Gazeta | DE

HIPERMARKETY

Początek wojnycenowej

Wedel wprowadza ceny minimalne

Zatarg warszawskiego supermarketu E. Leclerc z Wedlem i wstrzymanie dostaw słodyczy tego producenta do sieci E. Leclerc wskazuje na to, że zaczyna się prawdziwa rywalizacja pomiędzy zagranicznymi sieciami handlowymi. W Warszawie przyspieszyło ją otwarcie drugiego hipermarketu Geant na Ursynowie i hucznie obchodzona (przy znacznie obniżonych cenach na wiele produktów) pierwsza rocznica wejścia tej sieci na rynek polski. Podobnie będzie także w innych miastach.

Hiper- i supermarkety zaczynają rywalizować ze sobą o klientów. Organizują promocje, negocjują coraz niższe ceny u producentów. I to producenci właśnie płacą za to, że klient robi zakupy w tej anie w innej sieci.

Każdy z nich prowadzi własną strategię cenową, co widać w kontaktach z producentami i w dodatkowych kosztach, jakie muszą ponosić, aby funkcjonować w sieci. Czasami trzeba zapłacić także za samo to, że towar zostanie umieszczony na półce. Hipermarkety gwarantują jednak stałość zbytu produkowanych towarów.

d. e.

Szerzej 11

Brak okładki

Wydanie: 1236

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament