Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Garażowe spółki zaniżają cenę

08 kwietnia 1999 | Ekonomia | PA

REKLAMA ZEWNĘTRZNA

Małe firmy konkurują z dużymi

Garażowe spółki zaniżają cenę

Do roku 1989 w Polsce działało około 10 firm zajmujących się produkcją dużych reklam świetlnych. W Warszawie monopolistą było komunalne Stołeczne Przedsiębiorstwo Instalacji Reklam Świetlnych. Dziś z dawnych firm komunalnych pozostało kilka, pojawiło się za to mnóstwo niewielkich prywatnych spółek, zdobywających rynek za pomocą tańszej oferty.

Warszawska firma Abis-Neon wyłoniła się ze zlikwidowanego przedsiębiorstwa komunalnego jako joint venture z partnerem niemieckim (który dziś ma 25 proc. udziałów) . Dzięki temu przejęła istniejącą bazę produkcyjną, którą trzeba było jedynie zmodernizować. Zakup nowych maszyn i technologii do produkcji reklam świetlnych przekracza możliwości finansowe większości polskich firm.

Inwazja na dachy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1666

Spis treści
Zamów abonament