Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

R. p. o. sygnalizuje

03 sierpnia 1994 | Prawo | DP

R. p. o. sygnalizuje

Klient w banku

Najwłaściwszą drogą dochodzenia swoich praw przez klientów, którzy uważają, że zostały one naruszone przez banki, jest droga sądowa -- pisze Krzysztof Baburski, wiceprezes Narodowego Banku Polskiego, do prof. Tadeusza Zielińskiego. Rzecznik praw obywatelskich występował do prezesa NBP w sprawie obciążania obywateli skutkami błędów popełnianych przez pracowników bankowych.

Jednakże nadzór bankowy nie dysponuje informacjami pozwalającymi na ocenę skali tego zjawiska. Należałoby bowiem skontrolować zawierane umowy, znaleźć w nich błędy popełnione przez pracowników banków i ocenić, czy ich skutki bank przerzucił na klienta. Przerasta to możliwości nadzoru bankowego. NBP nie ma także możliwości podejmowania interwencji w każdej indywidualnej sprawie między bankiem a jego klientem. W takich razach pozostaje jedynie sąd.

Brak okładki

Wydanie: 234

Spis treści
Zamów abonament