Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrzcić technologie

04 czerwca 1999 | Magazyn | KB PG
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Rozmowa Kingi Baszczuk i Piotra Gajdzińskiego z biskupem Janem Chrapkiem

Ochrzcić technologie

FOT. PIOTR ŻYCIEŃSKI

Po ukończeniu Wyższego Seminarium Duchownego w Krakowie, obronił na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim rozprawę doktorską pod tytułem "Recepcja programów telewizyjnych przez młodzież". Odbył staże naukowe w Paryżu, w Rzymie, w Londynie oraz w kilku miastach Stanów Zjednoczonych. Był redaktorem naczelnym miesięcznika "Powściągliwość i Praca". Od kilku lat pracuje w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Jest członkiem Komisji Episkopatów Europy do spraw Mediów i wiceprzewodniczącym Komisji Episkopatu Polski do spraw Mediów.

Ogląda ksiądz biskup reklamy?

- Nie sposób oglądać telewizji, nie oglądając reklam.

Robi to ksiądz biskup dla przyjemności, z zawodowego obowiązku czy z konieczności?

- Częściowo z konieczności, ale jest kilka reklam, które oglądam dla przyjemności. Z zawodowego obowiązku nie, bo nie jestem "oceniaczem". Nie należę też do ludzi, którzy szukają dziury w całym.

W lutowym numerze "Przeglądu Powszechnego" napisał ksiądz biskup: "Reklama może uprzyjemniać życie przez dobry humor, wpajanie dobrego smaku, zmysł estetyczny". Jak z tego punktu widzenia wypada ocena...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1714

Spis treści

Fotoreportaż

Moje Podróże

Zamów abonament