Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przeboje jednego tygodnia

03 września 2001 | Kultura | BH

W USA najgłośniejsze filmy szybko zarabiają i szybko znikają z kin

Przeboje jednego tygodnia

Najgłośniejsze filmy stawały się tego lata w USA przebojami jednego tygodnia. W drugim - frekwencja na nich spadała średnio o 50-60 proc. Analitycy rynku filmowego zastanawiają się nad przyczynami tego zjawiska i jego konsekwencjami dla przemysłu filmowego.

Lato jest w Stanach Zjednoczonych najlepszym czasem dla kina. Od maja do września Hollywood zyskuje 40-45 proc. swoich rocznych dochodów. Dlatego właśnie na letnie miesiące szefowie wielkich studiów przygotowują największe przeboje. Potem czekają na raporty nadchodzące z kin. W tym roku były one wyjątkowo interesujące.

Największymi przebojami lata okazały się w Stanach: "Shrek", "Pearl Harbor", "Jurassic Park 3" i "Planeta małp". Za nimi uplasowały się takie tytuły jak: "Szybcy i wściekli", "Lara Croft: Tomb Raider", "Mali agenci 2", "Dr...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2408

Spis treści
Zamów abonament