Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Liczą się z nimi firmy, doceniają klienci

03 września 2001 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

Powiatowi rzecznicy konsumentów po dwóch latach

Liczą się z nimi firmy, doceniają klienci

FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI

Dziś przedsiębiorcy uwzględniają ponad 70 proc. skierowanych do nich przez powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów roszczeń pokrzywdzonych klientów. Po dwóch latach działalności rzecznicy zdobyli zaufanie zarówno firm, jak i konsumentów.

Instytucję powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów powołano 1 stycznia 1999 r. Wybierają ich rady powiatów. Obecnie działa już 297 rzeczników. Od 23 maja 2001 r. mają swoją Krajowa Radę, która m.in. ułatwia im współpracę, wprowadza jednolite standardy interwencji w sprawach konsumenckich.

Do rzeczników trafiają najczęściej sprawy dotyczące: umów sprzedaży (od reklamacji butów, sprzętu komputerowego, do reklamacji samochodów); wszelkiego rodzaju usług (bankowych, telefonicznych, turystycznych, developerskich, serwisów gwarancyjnych); działalności firm konsorcyjnych; zakładów energetycznych; transportu miejskiego.

Rzecznicy współdziałają z delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową oraz organizacjami konsumenckimi.

Powiatowy rzecznik konsumentów w Warszawie:

- w 1999 r. - udzielił...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2408

Spis treści
Zamów abonament