Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Handel to dużo więcej niż sprzedawanie

29 maja 2004 | Ekonomia | AB

ROZMOWA NA GORĄCO

Peter Bernert, prezes EuroCommerce, organizacji zrzeszającej sieci i organizacje kupieckie w Unii Europejskiej

Handel to dużo więcej niż sprzedawanie

Czy rozszerzenie Unii oznacza jakieś poważne zmiany w europejskim handlu?

PETER BERNERT: W zasadzie nie, bo największe europejskie firmy handlowe już od dłuższego czasu działają w nowych krajach członkowskich. O ile wiem, zrozumienie dla roli handlu w gospodarce jest tu nawet lepsze niż w dawnej "15". Nowe kraje Unii doceniają też społeczne znaczenie handlu, który wchłonął dużą część osób tracących pracę w wyniku restrukturyzacji gospodarki.

Czy więc firmy handlowe z naszego regionu mogą liczyć na jakieś wsparcie z unijnych funduszy?

Handel w krajach UE nie dostaje żadnych subsydiów i nie sądzę aby to się teraz zmieniło. Zresztą EuroCommerce nie występuje o pomoc finansową. Bardziej liczyłbym na wsparcie związane z docenieniem roli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3239

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament