Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wirtualny sprzedawca, realny towar

04 czerwca 2004 | Dobra firma | PS
źródło: Nieznane

Temat tygodnia

UTWORZYĆ SKLEP INTERNETOWY MOŻE KAŻDY, ODNIEŚĆ SUKCES FINANSOWY JEST DUŻO TRUDNIEJ

Wirtualny sprzedawca, realny towar

rys. Rafał Piekarski

  • Z kalkulatorem w ręku

  • Pod linuxa

  • Zawierz profesjonalistom

  • Te same prawa ekonomii

PIOTR STANKIEWICZ

Podejmując decyzję o utworzeniu sklepu internetowego, należy przeanalizować mocne i słabe strony planowanego przedsięwzięcia. Przede wszystkim trzeba zastanowić się, dlaczego klient miałby kupić towar w takim sklepie, a nie w tradycyjnym butiku na rogu. Bardzo duże znaczenie będzie miała jakość obsługi, bo opinie klientów, zwłaszcza złe, rozchodzą się w Internecie błyskawicznie.

Żeby uruchomić mały sklep z własnymi serwerami, trzeba wydać co najmniej kilka tysięcy złotych. Górnej granicy kosztów w zasadzie nie ma.

Niektóre przedmioty nie bardzo nadają się do sprzedaży przez Internet. Na przykład wyjątkowo dokładnie powinien przeanalizować swoją decyzję ktoś, kto chce oferować w sieci indywidualnym klientom obuwie. Nawet precyzyjne podanie rozmiaru stopy nie gwarantuje, że buty będą pasować. Jeśli klient złoży zamówienie, a później okaże się, że obuwie jest niewygodne, wymiana narazi sklep na koszty. Przy częstym powtarzaniu się takiej sytuacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3244

Spis treści
Zamów abonament