Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Moralność reklamowa

26 kwietnia 1995 | Media, Internet | MR TW

Reklamy nie mogą naruszać norm obyczajowych, powinny rzetelnie informować o produkcie, a przekaz reklamowy musi być łatwo rozpoznawalny

Moralność reklamowa

Polski Oddział Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA przygotowuje projekt kodeksu etycznego reklamy. Może on wejść w życie pod koniec br. , po ostatecznej akceptacji przez środowiska reklamowe. Kodeks jest wzorowany na podobnym dokumencie Międzynarodowej Izby Handlu ICC.

Przygotowany przez IAA projekt kodeksu zawiera 18 artykułów i dodatkowo zalecenia odnoszące się do reklamy adresowanej do dzieci.

Reklamy nie mogą naruszać norm obyczajowych, powinny rzetelnie informować o produkcie, a przekaz reklamowy musi być łatwo rozpoznawalny -- to podstawowe zalecenia kodeksu. Większość artykułów ma dość ogólnikowy charakter, co potwierdzają same władze IAA. Niektóre przepisy kodeksu odnoszą się często do intencji nadawcy, a nie do łatwo weryfikowalnych faktów. Tak jest np. w przypadku art. 2, w którym napisane jest m. in. , że reklamy nie powinny nawoływać do przemocy.

Podczas opracowywania kodeksu najwięcej kontrowersji wzbudził zapis o odpowiedzialności mediów za zamieszczane reklamy. Spowodował on protesty wydawców gazet, większość redakcji deklaruje, że za treść ogłoszeń nie odpowiada. Inny problem stanowi reklama alkoholu, o której nie ma mowy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 465

Spis treści
Zamów abonament