Dlaczego świat biznesu nie ufa Clintonowi
Przedsiębiorcy z niepokojem czekają na sygnały z Waszyngtonu
Dlaczego świat biznesu nie ufa Clintonowi
Rekordowo niskie notowania prezydenta Billa Clintona w sondażach opinii publicznej nie są na razie dla niego wielkim problemem w perspektywie pozostałych 3, 5 lat jego kadencji czy ewentualnej próby ubiegania się o reelekcję.
Jak pokazuje los prezydenta George'a Busha, który przepadł w wyborach w półtora roku po zwycięstwie w wojnie nad Zatoką Perską, które zapewniło mu najwyższe poparcie społeczne w historii USA, sympatie społeczeństwa mogą zmienić się diametralnie w ciągu kilku czy kilkunastu miesięcy. Znacznie większą w agę dla losów prezydentury Clintona może mieć utrata zaufania przedstawicieli świata biznesu.
W listopadzie ubiegłego roku Bill Clinton odniósł pełny sukces. Przekonał wtedy do siebie nie tylko wyborców, ale także większość biznesmenów, z których znaczna część uważała się zawsze za zdeklarowanych republikanów. W raz ze w zrostem społecznego zaufania do Clintona w pierwszych miesiącach po wyborach rosło przekonanie przedsiębiorców, że ten "nowy demokrata" rzeczywiście będzie w stanie dodać bodźca gospodarce, zredukować deficyt budżetowy, odbudować infrastrukturę, wesprzeć rozwój nowych technologii, czyli spełnić swoje wyborcze obietnice w tych punktach,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta