Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Makarony inwestują w rynek

17 października 2007 | Ekonomia | Beata Drewnowska

Jedną piątą polskiego rynku makaronów do końca przyszłego roku zamierza zdobyć giełdowa spółka Makarony Polskie.

– Chcemy wejść do pierwszej trójki producentów – zapowiedział podczas wczorajszej konferencji prezes Paweł Nowakowski. Na razie, m.in. dzięki przejętej ostatnio spółce Abak, firma opanowała ok. 13 proc. rynku, biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży. Udział produktów markowych Makaronów Polskich przekracza nieznacznie 4 proc. Na koniec 2008 r. ma się zwiększyć do 8 proc.

W przyszłym roku Makarony Polskie zamierzają kupić linie do produkcji za 12,3 mln zł. Na inwestycje w Abaku wydadzą 1,5 – 2 mln zł.

Wczoraj spółka poinformowała, że nie uda się jej osiągnąć zaplanowanych na ten rok wyników. Przychody grupy wyniosą ok. 84,7 mln zł i będą o ponad 14 proc. niższe od planowanych. Zysku netto wyniesie 1,77 mln zł zamiast 4,4 mln zł.

Zarząd tłumaczy, że przyczyną korekty prognoz jest m.in. wzrost cen mąki. Wczoraj akcje spółki staniały o 8,2 proc., do 7,6 zł.

Brak okładki

Wydanie: 7840

Spis treści
Zamów abonament