Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Droższe lepsze

26 stycznia 2008 | Styl życia | Barbara Grabowska

Wino smakuje lepiej, gdy przylepi się na nim metkę z wyższą ceną. Tak wynika z najnowszych badań zespołu pod kierownictwem Antonia Rangela z Kalifornijskiego Instytutu Technologii. Ekonomiści poprosili 21 wolontariuszy o spróbowanie i ocenę zawartości pięciu butelek cabernet sauvignon. Degustacja trwała 15 minut, wina podawano w losowej kolejności. Nie udzielano żadnych informacji na temat trunków oprócz ich ceny. Wybrane dwa wina podano dwa razy. Raz z prawdziwą, raz z fałszywą ceną. Zmieniono też cenę jednego wina na niższą (z 90 na 10 dolarów), a innego na wyższą (z 5 na 45 dolarów). Subiektywne oceny zapisywano. Jednocześnie skanowano aktywność części mózgu odpowiadającej za przyjemność związaną z piciem, zapachami czy słuchaniem muzyki. Okazało się, że sztuczne zwiększanie ceny korzystnie wpływało nie tylko na ocenę, ale było też widoczne w zapisie aktywności neuronów.

Brak okładki

Wydanie: 7923

Spis treści
Zamów abonament