Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma ma obowiązek wydać osobie, z którą się rozstaje, świadectwo pracy na piśmie

21 lutego 2009 | Prawo | Dział Prawa

Piotr Malinowski ekspert radzi

Następstwem rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy jest obowiązek pracodawcy wydania odchodzącemu świadectwa pracy. Jest to dokument, w którym firma nie tylko potwierdza fakt zatrudnienia danej osoby, ale także udziela istotnych informacji o niej kolejnym pracodawcom.

Uprawnienia zatrudnionych związane ze świadectwem pracy regulują art. 97 i 99 kodeksu pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz przepisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.

Prawo do świadectwa pracy nie zależy od wniosku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8249

Spis treści
Zamów abonament