Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zagrożenia w zakładzie pracy wyklucza szef

07 sierpnia 2009 | Gazeta prawa i podatków

Kodeksowym obowiązkiem każdego pracodawcy jest ocena i dokumentowanie ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą oraz stosowanie niezbędnych środków profilaktycznych, które je zmniejszą. 

Ocena takiego ryzyka zawodowego ma na celu dokładne sprawdzenie i ustalenie, co w miejscu pracy może zaszkodzić lub wyrządzić krzywdę pracownikom. Dzięki temu przedsiębiorca może się upewnić, czy zastosowano wystarczające środki ograniczające lub eliminujące zagrożenia. Ponadto pozwala to ustalić, co jeszcze trzeba zrobić, aby osiągnąć pożądany efekt. Analizę najlepiej przeprowadzać w możliwie najprostszy sposób. Natomiast określenie zagrożeń powinno się opierać na zasadach zdrowego rozsądku. Może to zrobić sam pracodawca. Ale ma też prawo skorzystać z pomocy pracowników, np. specjalizujących się w bezpieczeństwie i higienie pracy. Nie ma przeciwwskazań, aby poradami służyła także osoba z zewnątrz.  —syg

Brak okładki

Wydanie: 8390

Spis treści
Zamów abonament