Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci banków mogą żądać zwrotu niesłusznie pobranych pieniędzy

11 sierpnia 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Kredytobiorcy mają prawo występowania do banków o nadpłacone kwoty odsetek oraz zbędnych ubezpieczeń. Muszą jednak dokładnie wyliczyć swoje roszczenia

Z wypowiedzi prawników i sądów wynikają dwie podstawy dochodzenia roszczeń od podmiotów, których klauzule umowne zostały uznane za niedozwolone. Jest to możliwość żądania odszkodowania albo zwrotu świadczenia nienależnego. Choć w pozwie nie trzeba podawać podstawy prawnej, to jednak warto wiedzieć, na jakiej podstawie chce się wystąpić ze swoim roszczeniem, bo od tego zależy, co trzeba udowadniać.

Zgodnie z art. 410 § 2 kodeksu cywilnego świadczenie jest nienależne, jeśli ten, kto je spełnił, nie był w ogóle zobowiązany albo np. podstawa tego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8393

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament