Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobre perspektywy w Internecie

11 sierpnia 2009 | Ekonomia | Piotr Rudzki dpa afp
źródło: Rzeczpospolita

Czwarta na świecie firma reklamowa zyskiwała na giełdzie w Paryżu nawet 4,42 proc., do 26 euro, po informacji o kupieniu od Microsoftu amerykańskiej agencji komunikowania cyfrowego Razorfish.

Francuzi zapłacili 530 mln dol., postanowili też zacieśnić partnerstwo z Microsoftem i razem będą rozwijać reklamę internetową. Dzięki transakcji firma z Redmond stanie się udziałowcem 3 proc. Publicis i jednym z ważniejszych akcjonariuszy.

Kupno Razorfish nastąpi w IV kwartale poprzez przekazanie Amerykanom 6,5 mln akcji zwykłych wycenionych na 231 mln dol. i gotówki ze środków własnych Publicis. Analitycy uznali kupno za logiczne posunięcie, wzbogacające ofertę Publicis, a cenę za dobrą.

Razorfish powstała w 1995 r. w Seattle, zatrudnia 2 tys. ludzi i osiąga obroty 370 – 380 mln dolarów, trzy czwarte w USA.

Francuzi od dłuższego czasu przejmują podobne firmy. Od stycznia 2007 r. kupili Digitas i Performics (USA), Phonevalley i WCube (Francja), CCG (Chiny).

Brak okładki

Wydanie: 8393

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament