Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kosmetyki odporne na kryzys

18 stycznia 2010 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Po sprzedaży kosmetyków nie widać spowolnienia gospodarczego. Zarówno z danych MEMRB, jak i Euromonitora wynika, że wartość rynku wzrosła i mogła wynieść od 7 do 10 mld zł.
źródło: Rzeczpospolita
Po sprzedaży kosmetyków nie widać spowolnienia gospodarczego. Zarówno z danych MEMRB, jak i Euromonitora wynika, że wartość rynku wzrosła i mogła wynieść od 7 do 10 mld zł.

Polacy wydali w ubiegłym roku na kosmetyki o 14 proc. więcej niż w 2008 r. Aby zminimalizować wpływ wahań koniunktury na ich wyniki, większość firm rozszerza ofertę o tanie marki

– To był dobry rok dla branży kosmetycznej w Polsce. Byłoby dobrze, gdyby i ten nadchodzący był równie udany – mówi Zenon Ziaja, dyrektor i współwłaściciel rodzinnej spółki Ziaja. Firma, będąca jednym z największych producentów kosmetyków z krajowym kapitałem, zwiększyła w 2009 r. przychody ze sprzedaży o ponad 21 proc., do 138 mln zł. Okresy słabszej koniunktury w gospodarce wręcz sprzyjają Ziai, która od początku stawia na połączenie dobrej jakości i umiarkowanych cen.

Ale o wzroście sprzedaży mówią też firmy, które w swej ofercie mają droższe kosmetyki. Gwiazdkowy sezon zapewnił wielu z nich dobry finisz; perfumy i kosmetyki były prezentem numer jeden pod choinkami w Polsce.

– Rynek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8525

Spis treści
Zamów abonament