Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy skarżą banki

18 stycznia 2010 | Pierwsza strona | Eliza Więcław

W ubiegłym roku nadzór finansowy dostał blisko 80 proc. więcej skarg niż rok wcześniej

To efekt większej świadomości klientów, ale swoją rolę odegrał też kryzys – mówi „Rz” Iwona Torzewska, naczelnik Wydziału Skarg w Departamencie Ochrony Klienta Komisji Nadzoru Finansowego.

Do KNF trafiło 3710 zażaleń, czyli o 1612 więcej niż w 2008 r. Pochodziły one najczęściej od osób, które są zadłużone w kilku lub kilkunastu bankach. Dziś uważają, że rok, dwa lata temu nie powinny dostać pożyczki. – Klienci wierzą, że skarga do KNF im pomoże. Choć najpierw próbują rozmawiać z samym bankiem – podkreśla Jacek Obłękowski, wiceprezes Fortis Bank Polska.

Jednak komisja w indywidualnych przypadkach niewiele może zrobić. Nadzór zwraca natomiast uwagę na banki, które zdecydowały się udzielić pożyczki osobie spłacającej kilka kredytów, i sprawdza, jak do tego doszło. Przygotowuje też odpowiednie przepisy, które mają pomóc w określeniu maksymalnej zdolności kredytowej Polaków.

Brak okładki

Wydanie: 8525

Spis treści
Zamów abonament