Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ważne będzie to, ile sprzedają dystrybutorzy

25 maja 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Duże firmy będą oceniać, czy nie naruszają zasad konkurencji

Co powinni zrobić po 1 czerwca przedsiębiorcy, którzy mają porozumienia z dystrybutorami ich produktów, czyli np. sieciami sklepów, supermarketami, stacjami benzynowymi? Przede wszystkim muszą się zapoznać z rozporządzeniem i wytycznymi Komisji Europejskiej w sprawie porozumień wertykalnych z 22 kwietnia 2010 r., a następnie sprawdzić, czy nie ma w ich porozumieniach klauzul zakazanych, które określają nowe akty unijne.

Udział 30 procent

– Najważniejsza zmiana dotyczy sposobu liczenia udziału w rynku. Chodzi o to, aby umowy dystrybucyjne były dozwolone w myśl nowego rozporządzenia. Dziś jest tak, że 30-proc. udział w rynku właściwym dotyczy tylko dostawcy, czyli producenta określonego towaru. Jeżeli ma on poniżej 30 proc. udziału w rynku, to jego porozumienie jest dopuszczalne. Po jego wejściu w życie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8631

Spis treści
Zamów abonament