Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odlot na nanorurkach

25 maja 2010 | Nauka | Krzysztof Urbański
SUGAR Volt z hybrydowymi silnikami i składanymi skrzydłami. D8 – dwa kadłuby, trzy silniki. Supercicha maszyna. Wyląduje na małym lotnisku na skraju miasta
źródło: NASA
SUGAR Volt z hybrydowymi silnikami i składanymi skrzydłami. D8 – dwa kadłuby, trzy silniki. Supercicha maszyna. Wyląduje na małym lotnisku na skraju miasta
NASA/MIT AURORA Flight SCIENCES
źródło: NASA
NASA/MIT AURORA Flight SCIENCES
NASA/GE AVIATION
źródło: NASA
NASA/GE AVIATION

Rewolucja w konstrukcji samolotów przyszłości będzie spowodowana zastosowaniem nowych materiałów

Maszyny pasażerskie, które rozpoczną służbę w roku 2030, wyglądem niewiele będą się różniły od dzisiejszych. Ale do eksploatacji wejdą zupełnie nowe silniki turbinowo-elektryczne, składane skrzydła, podwójne kadłuby i wirtualne okna. Maszyny będą cichsze, zużywające mniej paliwa, przyjazne dla środowiska, bardziej komfortowe dla pasażerów.

Ceramika i szkło

W konstrukcjach samolotów zobaczymy zupełnie nowe materiały: stopy z pamięcią kształtu, ceramiczne i szklane kompozyty, nanorurki węglowe, kable z włókien szklanych czy samonaprawiające się powierzchnie. NASA przedstawia wyniki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8631

Spis treści
Zamów abonament