Zabytki klasy zero
Zabytki klasy zero
Kunszt inscenizacyjny, z jakim Giorgio Strehler wyreżyserował recital "Nie zawsze błyszczy księżyc. Milva śpiewa nowego Brechta" -- abstrahując od niepowtarzalności samej wykonawczyni -- wzbudził mój najgłębszy podziw. Natomiast jednoaktówką "Wyjątek i reguła" szef Unii Teatrów Europy zabił festiwalowej publiczności solidnego ćwieka. No, bo jakże tu rozpływać się nad reżyserskim geniuszem Mistrza, skoro skądinąd wiadomo, że ów dramacik dydaktyczny (Lehrstücke) z 1930 r. Bertolt Brecht napisał na użytek robotniczych scenek, ograniczając zarówno akcję, jak i psychologię postaci do niezbędnego, agitacyjno-plakatowego minimum?
Drugą jednoaktówkę, której inscenizacja dopełniła festiwalowej prezentacji Piccolo Teatro di Milano, Brecht napisał tuż przed wybuchem drugiej wojny światowej, na emigracji w Szwecji. "Ile kosztuje żelazo? " wyreżyserował Carlo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta