Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kup pralkę i wygraj telewizor

29 listopada 1996 | Prawo | ZD

Loteria promocyjna -- nowa gra losowa

Kup pralkę i wygraj telewizor

Zbigniew Drzewiecki

Nowe przepisy znowelizowanej 12 września 1996 r. ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych, które wchodzą w życie 1 stycznia 1997 r. , znacząco rozszerzyły pojęcie "gry losowe". Zaliczają do nich loterie promocyjne, które mają niewiele wspólnego z tym, co powszechnie uważa się za gry hazardowe. Mamy tu więc do czynienia z niezwykle istotną zmianą, która wpłynie na szeroki krąg podmiotów gospodarczych, dotychczas nie zainteresowanych grami losowymi. Artykuł jest próbą zaprezentowania instytucji "loterii promocyjnej" i związanej z nią problematyki prawnej.

Przepis art. 2 ust. 1 ustawy z 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych (dalej: ustawa) definiuje gry losowe jako gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Istnieją zatem dwa istotne elementy gry losowej, mianowicie wygraną w formie pieniężnej lub rzeczowej oraz uzależnienie wyniku od przypadku. Równocześnie ustawa w sposób enumeratywny wylicza gry losowe, podlegające jej postanowieniom.

Przed wprowadzeniem loterii promocyjnej lista gier losowych obejmowała 8 pozycji: gry liczbowe, loterie pieniężne, loterie fantowe, gry...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 925

Spis treści
Zamów abonament