Agnelli i sieć władzy we Włoszech
Agnelli i sieć władzy we Włoszech
Gianni zawsze był dyplomatą, nawet wtedy, gdy stał nad ruiną związku obu firm. Prawda jest taka, że Citroen po jego zakończeniu był w dużo lepszej sytuacji niż Fiat, którego zasoby finansowe pomogły w przywróceniu dobrej pozycji francuskiej firmy
1
. W pięcioletnim okresie katastrofalnej współpracy z Citroenem, udział Fiata na włoskim rynku zmalał z 75 proc. do poniżej 60 proc.
Jednym z powodów tego spadku była budowa nowej wytwórni Alfa Romeo w Pomigliano w pobliżu Neapolu. Zostało to sfinansowane przez IRI, państwową firmę holdingową. Pomigliano miało potroić zdolność produkcyjną A lfy, do poziomu blisko pół miliona samochodów na rok. Do tego momentu Alfa nie stanowiła żadnego zagrożenia dla Fiata. W 1967 r. , gdy ogłoszono plany dotyczące Pomigliano, Alfa produkowała jeden samochód na dziesięć wytwarzanych przez Fiata. Na osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej przez nową w ytwórnię potrzeba było w ielu lat, lecz w oczach Turynu stanowiło to nowe, niedopuszczalne zagrożenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta