Smutek dojrzałej kobiety
"Kawaler srebrnej róży" w Teatrze Narodowym
Smutek dojrzałej kobiety
Ta premiera była wyzwaniem dla Teatru Narodowego. "Kawaler srebrnej róży" jest operą z niesłychanie inteligentnym librettem, ozdobionym muzyką Richarda Straussa, w której jest i wagnerowski patos, i mozartowska finezja. Na dodatek wielu widzów pamięta słynną inscenizację w RO-MIE z początku lat 60. , jedno z najważnieszych dokonań polskiego teatru w okresie powojennym. Porównania i surowe oceny są więc nieuniknione.
Problemów nasuwa się zresztą więcej. Teoretycznie "Kawaler srebrnej róży" jest operą z precyzyjnie zarysowaną intrygą, wiadomo, jak i w którym momencie jej bohaterowie powinni zachować się na scenie. Jak jednak ukazać smutek dojrzałej kobiety, jej żal za odchodzącym czasem, zabierającym urodę, wdzięk oraz miłość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)