Wygrana wojna o handel
Polska Miedź
Wygrana wojna o handel
W 1993 roku KGHM Polska Miedź SA uzyskała dodatkowe wpływy w wysokości ok. 400 mld zł dzięki zmianom wprowadzonym w handlu miedzią i metalami szlachetnymi na rynku krajowym i zagranicznym. Dalsze zmiany w tym zakresie planowane w roku 1994 powinny przynieść spółce kolejne korzyści. Prezes zarządu Polskiej Miedzi, Krzysztof Sędzikowski, podsumowując rok 1993 mówi, że w tym czasie spółka wygrała wojnę ohandel.
Inaczej w kraju. ..
Do 1992 roku sprzedaż miedzi na rynku krajowym prowadziły bezpośrednio huty miedzi (Legnica, Głogów i Cedynia) , które są oddziałami spółki. Sprzedaż ta odbywała się w ramach umów, które zdaniem szefa pionu handlu i marketingu "Miedzi", Adama Dujczyńskiego, kontynuowały zasady systemu nakazowo-rozdzielczego. Wyrażało się to m. in. w stosowaniu upustów (od 3 do 5 proc. ) od światowych (giełdowych) cen miedzi, w ustalaniu cen na poziomie średniej z miesiąca poprzedzającego transakcję i w akceptacji czternastodniowych terminów płatności za dostarczony towar. Stosowanie tych zasad umożliwiało krajowym odbiorcom sprzedawanie na eksport swoich prostych wyrobów (np. walcówki) w cenie wsadu surowcowego i konkurowanie w ten sposób z podobnymi wyrobami eksportowanymi przez "Miedź". Dla krajowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta