Rzetelna informacja czy naciąganie naiwnych
REKLAMA
Prawo i etyka
Rzetelna informacja czy naciąganie naiwnych
Reklamy wzbudzają sporo emocji. Niektóre nasuwają nie tylko wątpliwości natury prawnej, ale i etycznej, zarówno co do przekazywanych treści, jak i osób firmujących swoim autorytetem wypowiadane kwestie. Dość często słyszy się na przykład pytania, czy w reklamach powinni uczestniczyć lekarze lub przedstawiciele innych zawodów cieszących się szczególnym prestiżem i szacunkiem społecznym. Ostatnio zaś sporo dyskutowano o reklamie, w której wystąpił prezydent RP.
Stosowanie reklam regulują przepisy prawa: kodeks cywilny oraz art. 10 i 16 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1994 r. W praktyce przepisy te okazały się jednak niewystarczające; są bowiem zbyt ogólne. Po pięcioletnich przymiarkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta