Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzetelna informacja czy naciąganie naiwnych

10 lutego 1998 | Ekonomia | AS

REKLAMA

Prawo i etyka

Rzetelna informacja czy naciąganie naiwnych

Reklamy wzbudzają sporo emocji. Niektóre nasuwają nie tylko wątpliwości natury prawnej, ale i etycznej, zarówno co do przekazywanych treści, jak i osób firmujących swoim autorytetem wypowiadane kwestie. Dość często słyszy się na przykład pytania, czy w reklamach powinni uczestniczyć lekarze lub przedstawiciele innych zawodów cieszących się szczególnym prestiżem i szacunkiem społecznym. Ostatnio zaś sporo dyskutowano o reklamie, w której wystąpił prezydent RP.

Stosowanie reklam regulują przepisy prawa: kodeks cywilny oraz art. 10 i 16 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 1994 r. W praktyce przepisy te okazały się jednak niewystarczające; są bowiem zbyt ogólne. Po pięcioletnich przymiarkach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1306

Spis treści
Zamów abonament