Uporczywe błędy praktyki
KONSUMENCI
Rękojmia igwarancja
Uporczywe błędy praktyki
EWA ŁęTOWSKA
Praktyka wykazuje, że mimo długiej tradycji obowiązywania ibogatego orzecznictwa nieporozumienia dotyczące stosowania gwarancji irękojmi są bardzo częste. Niektóre, uporczywe, są przyczyną zbędnychkonfliktów, frustrujących ikonsumentów, isprzedawców. Dziś znów okilku znich, dotyczących wymiany rzeczy, amających swą prozaiczną przyczynę wbraku świadomości, zczym wkonkretnym wypadku mamy do czynienia: zgwarancją czy rękojmią. Wybór tematów podjętych wartykule określiłypytania i wątpliwości, jakieskierowali do mnie czytelnicy tego cyklu.
Spośród uprawnień reklamacyjnych, awięc zgłaszanych przez klientów kwestionujących jakość nabytej rzeczy, dwa: wymiana inaprawa rzeczy, wyglądają tak samo (ipolegają na tym samym) . Wrzeczywistości jednak wymiana nie jest równa wymianie ani naprawa -- naprawie. Mają one bowiem inny prawny reżim wzależności od tego, czy są realizowane wkonsekwencji rękojmi czy gwarancji. Dlatego każdy, niezależnie czy jest to klient, zgłaszający roszczenie czy sprzedawca (wobec którego klient zgłasza roszczenie) , anawet sąd rozpatrujący spór, powinien przede wszystkim postawić sobie pytanie, wjakim reżimie ma się dokonać wymiana, która nas interesuje. Nazbyt często to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta