Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Powrót do butelki

15 września 1998 | Raporty | AB

ZE SZKŁA: Piwo i wódka pomogły przezwyciężyć kryzys

Powrót do butelki

Po fascynacji opakowaniami z tworzyw sztucznych od kilku lat na zachodzie do łask wracają butelki i inne opakowania szklane do napojów, co widać także i u nas. Odzyskują one powoli część rynku, który na początku lat 90. odebrały im kartony, opakowania z tworzyw i puszki aluminiowe.

Szkło powraca tam, gdzie dawniej zdecydowanie dominowało, jako opakowanie do napojów (wystarczy przypomnieć butelki do mleka, soków, oranżady, wód mineralnych itd.) i gdzie jego producenci ponieśli najdotkliwsze straty na początku lat 90. Wówczas nie tylko masowo zaczęły do Polski napływać zapakowane już zagraniczne napoje i soki z zachodu, ale i krajowi producenci, chcąc dorównać zagranicznej konkurencji, szybko przestawiali się na bardziej nowoczesne opakowania. Gdyby nie kilka segmentów rynku, gdzie szkło ma tradycyjnie bardzo mocną pozycję, krajowe huty szkła specjalizujące się w produkcji opakowań być może nie przetrwałyby załamania popytu na początku lat 90.

Ratunek w piwie

Ratunkiem dla nich była wtedy mocna zresztą na całym świecie pozycja szkła jako głównego surowca w produkcji opakowań do alkoholi - zarówno wysokoprocentowych, jak i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1492

Spis treści
Zamów abonament