Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci i producenci

18 września 1998 | Publicystyka, Opinie | JK

Malejąca inflacja, czyli kto ma rządzić państwem

Konsumenci i producenci

Według paradygmatu narzuconego przez rządzącą obecnie wświecie lewicę ludzie dzielą się na dwie kategorie: kapitalistów (czyli pracodawców) oraz robotników (pracobiorców) . W paradygmacie prawicy ludzie też dzielą się na dwie kategorie, ale podział biegnie zupełnie inaczej.

Tymi dwiema kategoriami są konsumenci iproducenci.

Przez producentów prawica rozumie zarówno kapitalistów, jak iich pracowników. Traktuje ich jako drużyny, które muszą być poddane rygorom prawa. Producenci muszą wyprodukować towar iwyłożyć go na stół, akonsumenci mogą go kupić po cenach rynkowych lub nie kupić, doprowadzając kapitalistę do bankructwa, ajego robotników do bezrobocia.

Granica między producentem akonsumentem przebiega wewnątrz człowieka. Robotnik czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1495

Spis treści
Zamów abonament