Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rejestracja poprzedzona badaniem

22 września 1998 | Prawo | HF

ROZMOWA

Emilia Święcicka, naczelnik Wydziału Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP

Rejestracja poprzedzona badaniem

: Przedsiębiorcy nie mają obowiązku rejestrować oznaczeń, których używają dla odróżnienia swoich towarów na rynku. Jednak wostatnich latach nastąpił boom na rejestrację znaków towarowych. Dlaczego w gospodarce rynkowej mają one tak duże znaczenie?

Emilia Święcicka: Znaki towarowe służą do odróżniania towarów iusług danej firmy, co jest niezbędne wwarunkach konkurencji. Wykorzystuje się je również wreklamie. Trzeba pamiętać, że są one także częścią majątku przedsiębiorstwa. Z art. 55 1 kodeksu cywilnego wynika wprost, że wskład przedsiębiorstwa wchodzi m. in. firma (nazwa) , znaki towarowe iinne oznaczenia, które ją indywidualizują. Znak stał się zatem w artością, októrą zabiega teraz wielu przedsiębiorców. Od 1990 r. liczba zgłoszeń raptownie wzrosła ijest ich coraz w ięcej. Przedtem było ich około tysiąca rocznie, teraz tyle wpływa miesięcznie. Znaki zgłaszają nie tylko firmy polskie, lecz także zagraniczne, ponieważ chcą mieć zagwarantowaną ochronę na terenie tego kraju, wktórym prowadzą swoją działalność.

To zapewne również mobilizuje polskich producentów,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1498

Spis treści
Zamów abonament