Różne sposoby zwiększania zysku
MARKETING
Warszawskie seminarium profesora Philipa Kotlera (cz. 2)
Różne sposoby zwiększania zysku
Menedżerowie powinni być świadomi, jaką część wartości dodanej, włożonej w sprzedawany produkt lub usługę, otrzymuje ich firma. Chodzi o określenie, jak wygląda podział wpływów ze sprzedaży między uczestnikami łańcucha produkcyjnego i handlowego (dostawcy surowców, producenci, firmy wspierające, hurtownicy, detaliści itp. ), a także o to, jak uzyskać większy udział w coraz większej wartości końcowej produktu.
Producent genetycznie zmodyfikowanych, odpornych na szkodniki nasion może przejąć część zysku od wytwórcy nawozów sztucznych (gdyż będą mniej potrzebne) . Dzięki wynajęciu konsultanta zdoła ograniczyć koszty operacyjne, a lobbying w parlamencie pozwoli mu na utrzymanie niższych stawek podatkowych na nasiona jako produkty rolne. W ten sposób uzyska większy udział w dochodach ze sprzedaży swojego produktu.
Niewidoczny łańcuch dostawców
Firma chemiczna Monsanto wprowadziła na rynek zastrzyki o nazwie Possilac, które powodowały, że krowy dają więcej mleka. Całą obsługę promocji i sprzedaży Monsanto zleciła na zewnątrz. Dla rozpropagowania nowego produktu zakupiła od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta