Reklamowe półkowniki
REKLAMA
O Żydach, Armii Czerwonejidżinsach
Reklamowe półkowniki
LUIZA ZALEWSKA
Chłop jedzie furmanką po polach. Słychać "Jeszcze Polska nie zginęła. .. ". Kamera opuszcza chłopa, przesuwa się po pagórkach i najeżdża na grupę ortodoksyjnych Żydów w jarmułkach i chałatach. To oni śpiewają polski hymn. I właśnie dlatego nigdy nie widzieliśmy tej reklamy. Nie chce jej żadna stacja telewizyjna.
Tytuł tego spotu brzmi "W imię tolerancji". To tzw. reklama społeczna. Nie zachęca do kupowania produktu czy skorzystania z jakiejś usługi, ma natomiast zwrócić uwagę na problem nietolerancji wobec mniejszości narodowych.
-- Nie chcieliśmy robić banalnego filmu, gdzie Polak i Żyd "przybijają sobie piątkę", a morał z tego jest taki, że wszyscy mamy się kochać nawzajem. Taki przekaz byłby bardzo prymitywny -- mówi współautor scenariusza Michał Sorówka z agencji reklamowej NOS/ BBDO. -- Chcieliśmy pokazać, że każdy ma swoje miejsce na Ziemi i każdy może mieszkać w Polsce, zatrzymując wartości, które są dla niego istotne. Ale ostateczna interpretacja należy już do odbiorców. To kwestia ich sumienia.
Według Sorówki reklamy społeczne (np. ostatnia kampania przeciwko przemocy w rodzinie z hasłami typu "Bo zupa była za słona") zwykle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta