Rzeźbienie twarzy
SZTUKA WYDAWANIA PIENIĘDZY
Rzeźbienie twarzy
Nawet najpiękniejsza reklama papierosów Marlboro z romantycznym krajobrazem i prawdziwym mężczyzną nie jest w stanie przekonać mnie do palenia papierosów. I wcale nie dlatego, że odstrasza mnie napis: palenie tytoniu może być powodem raka i chorób płuc. Po prostu traktuję reklamę jako element krajobrazu i albo podoba mi się, albo nie.
Nie daję się również przekonać różnym paniom zapewniającym, że naprawdę białą biel można uzyskać piorąc bieliznę nie w zwykłym proszku, ale w produkowanym przez ich firmę. Kupuję taki, który ma akurat cenę promocyjną i ciekawe opakowanie. Bo przecież skoro ceny są podobne, to i proszki nie odbiegają od siebie jakością. Jestem więc stracona dla reklamodawców. Nie używam margaryny, nawet wówczas, kiedy na ekranie opycha się nią szczęśliwa rodzina. Moja rodzina też jest szczęśliwa, a wolimy masło.
Podobnie traktuję reklamy w pismach kobiecych, które namiętnie czytam w wolne sobotnie ranki. Bez specjalnych uczuć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta