Inwazja gigantów
MEDIA
Czy wejście zagranicznych koncernów do Polski pozwoli oddzielić telewizję od polityki
Inwazja gigantów
LUIZA ZALEWSKA
Potężny konkurent z zagranicy z doświadczeniem i masą pieniędzy to koszmar, jaki śni się po nocach szefom polskich stacji telewizyjnych. Polską coraz mocniej interesują się światowi giganci medialni. - Jeśli wystarczy im determinacji, będziemy oglądać niezwykłe zawody - przewidują analitycy rynku mediów.
Jeżeli Zygmunt Solorz i Mariusz Walter, którzy jeszcze kilka miesięcy temu topiliby się nawzajem w łyżce wody, dziś tworzą wspólne sojusze, to znaczy, że sytuacja jest bardzo poważna - mówi jeden z członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Ale skoro teraz się jednoczą, to jest szansa, że poradzą sobie z obcym kapitałem.
Obcy kapitał, jak nigdy dotąd, interesuje się Polską, bo odkąd przypieczętowaliśmy naszą obecność w NATO, Polska postrzegana jest jako bezpieczny rynek dla nowych inwestycji, również w media.
Pierwszy krok poczyniła spółka United Pan-European Communications (UPC) , europejski lider na rynku telewizji kablowej. Na początku czerwca podpisała umowę kupna amerykańskiej spółki At Entertainment, która w Polsce prowadziła platformę cyfrową Wizja TV i największą sieć telewizji kablowej - PTK. Kupno At Entertainment...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta