Za wschodnią granicą
Co każdy eksporter i importer wiedzieć powinien
Za wschodnią granicą
Przez dwa miesiące, od końca maja do końca lipca, byłem uczestnikiem International Senior Management Program zorganizowanym przez Harvard Business School w Bostonie. W programie ważne miejsce zajmowały zajęcia z Competitive Advantage (korzyści wynikające z konkurencji) prowadzone przez wybitnego znawcę przedmiotu prof. Michaela E. Portera. Ciekawe były jego spostrzeżenia m. in. na temat potencjalnych i już realizowanych strategii (Competitive Strategy) firm rosyjskich.
Pierwsza -- Strategia Siły. Polega na wytwarzaniu masowej, niedrogiej i dobrej jakościowo produkcji. Potencjalnie możliwa jest do przyjęcia przez największe rosyjskie firmy handlowe i przedsiębiorstwa usługowe. Wiele z nich skoncentrowało się na dostawach produkcji określonej grupy towarowej i deklarują wzrost zysku w wyniku zwiększenia obrotu.
Druga -- Strategia Niszy, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)