Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za wschodnią granicą

19 sierpnia 1994 | Ekonomia | MK

Co każdy eksporter i importer wiedzieć powinien

Za wschodnią granicą

Przez dwa miesiące, od końca maja do końca lipca, byłem uczestnikiem International Senior Management Program zorganizowanym przez Harvard Business School w Bostonie. W programie ważne miejsce zajmowały zajęcia z Competitive Advantage (korzyści wynikające z konkurencji) prowadzone przez wybitnego znawcę przedmiotu prof. Michaela E. Portera. Ciekawe były jego spostrzeżenia m. in. na temat potencjalnych i już realizowanych strategii (Competitive Strategy) firm rosyjskich.

Pierwsza -- Strategia Siły. Polega na wytwarzaniu masowej, niedrogiej i dobrej jakościowo produkcji. Potencjalnie możliwa jest do przyjęcia przez największe rosyjskie firmy handlowe i przedsiębiorstwa usługowe. Wiele z nich skoncentrowało się na dostawach produkcji określonej grupy towarowej i deklarują wzrost zysku w wyniku zwiększenia obrotu.

Druga -- Strategia Niszy, to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 248

Spis treści
Zamów abonament