Jesteśmy firmą europejską
Jesteśmy firmą europejską
Rozmowa z Ronem Sommerem, prezydentem i dyrektorem zarządzającym Sony Europa
Przez trzy lata kierował pan operacjami Sony na rynku amerykańskim, teraz wrócił pan do Europy. Co przede wszystkim zmieni się w pana pracy?
Zasadnicza różnica polega na tym, że północna Ameryka stanowi rzeczywiście jeden rynek, natomiast w wypadku Europy mamy do czynienia z kilkunastoma rynkami lokalnymi, które w dodatku bardzo się od siebie różnią. Planowanie działań i zarządzanie jest więc w Europie znacznie trudniejsze, tym bardziej że ludzie z różnych krajów mają odmienne temperamenty, inne podejście do pracy itd. Z kolei Europa jest potencjalnie rynkiem dużo większym i atrakcyjniejszym, praca tutaj jest więc wielkim wyzwaniem.
Jeden z pańskich kolegów oświadczył niedawno, że Sony Europa pragnie być postrzegana jako w pełni zintegrowana firma europejska, która jest w stanie wytyczać własne cele i strategie.
Tak było zawsze, takie podejście wynika z filozofii Akio Mority i stanowi niezmienny element kultury naszej firmy. Sony nie jest japońską firmą eksportową, ale zespołem organizacji narodowych. W każdym kraju staramy się odnaleźć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)