Ruszyła produkcja matiza
W trzy lata ok. 400 tys. samochodów
Ruszyła produkcja matiza
Nissan Motor: drastyczny plan oszczędnościowy
Ponad 21 mln zł kosztowało uruchomienie w Daewoo-FSO produkcji matiza, koreańskiego miniauta, sprzedawanego w Polsce od stycznia tego roku. Pieniądze na inwestycje pochodziły ze środków własnych fabryki oraz kredytu kupieckiego.
Maciej Motelski, dyrektor ds. produkcji Daewoo-FSO, powiedział, że łączne tegoroczne nakłady związane z wytwarzaniem samochodów w Polsce wyniosły 120 mln USD. W tej kwocie są uwzględnione narzędzia i linia główna dostarczona z Daewoo Motor Corporation z Korei. W 2000 r. wraz z uruchamianiem produkcji silnika do matiza, nakłady wzrosną do 250 mln USD. Rozpoczęcie wytwarzania silnika planowane jest na październik 2000 r.
Uroczyście otwarta w poniedziałek linia produkcji matiza działa w praktyce od 27 września. Pierwotnie przewidywano, że produkcja rozpocznie się 17 września. Zatrudnienie znajdzie w niej 870 osób,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta