Szczera rozmowa przełożonego z podwładnym
Jeśli nigdy wcześniej nie przeprowadzano ewaluacji i nagle zarządza się taką akcję, to pracownicy czują się zagrożeni
Szczera rozmowa przełożonego z podwładnym
ANDRZEJ GESTERN
Okresowe oceny pracowników stają się coraz powszechniej stosowanym narzędziem zarządzania zasobami ludzkimi. Jednak w praktyce rozmowy oceniające częściej budzą negatywne emocje niż entuzjazm.
W opinii konsultantów firmy szkoleniowej Kalkstein Corporate Training - Joanny Kalkstein, Marka Tymy i Krzysztofa Groszyka - łatwiej spotkać pracowników rozgoryczonych przebiegiem rozmowy oceniającej niż takich, dla których byłaby ona motywująca. Nie oznacza to jednak, że należy zaniechać ocen okresowych. Mogą one przynieść dobre rezultaty pod warunkiem, że są solidnie przygotowane i dobrze przeprowadzone. Punktem wyjścia do dobrego przygotowania i przeprowadzenia rozmowy oceniającej jest uzmysłowienie sobie jej celu - zarówno przez oceniającego, jak i ocenianego. Zdarza się często, że przełożony traktuje taką rozmowę głównie jako okazję do krytykowania pracownika. Wowczas całe to przedsięwzięcie nie ma sensu i szkoda na nie czasu. Właściwym celem powinna być przyszłość pracownika: skorygowanie ewentualnych błędów i niedociągnięć, wytyczenie nowych zadań, omówienie sposobów ich realizacji, otwarcie przed pracownikiem nowych perspektyw, np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta