Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wojna telewizyjna

16 grudnia 1999 | Publicystyka, Opinie | RK

MEDIA

Między misją a komercją

Wojna telewizyjna

ROBERT KWIATKOWSKI

Telewizję Polską lubią krytykować wszyscy, także jej pracownicy. Niestety, takie rytualne narzekanie na TVP zastępuje debatę na temat kierunków rozwoju polskich telewizji, w tym telewizji publicznej, u progu nowej cywilizacji.

Przyjęty przez władze TVP w 1994 roku dokument "Misja Telewizji Polskiej SA jako nadawcy publicznego" głosi, że "telewizja publiczna jest instytucją społeczną i narodową". TVP powinna uczestniczyć we wszystkim, co składa się na funkcjonowanie społeczeństwa obywatelskiego i ma obowiązek przyczynić się do naszego trwania jako narodu, zdolnego uczestniczyć w społeczeństwie globalnym na równych prawach. Jeżeli Polacy mają w XXI wieku pamiętać, co to znaczy być Polakiem, i zachować kulturowe punkty odniesienia, to nie wystarczą do tego hymn, godło i polsko-szwajcarskie linie lotnicze. Polskie muszą pozostać co najmniej szkoła i media publiczne, w tym Telewizja Polska, zdolna produkować oraz nadawać zarówno "Dziady", jak i "Klan".

Szklanka pełna czy pusta

Można o TVP mówić wszystko, ale to ona, jako jedyna wschodnioeuropejska telewizja publiczna, osiągnęła sukces w ostatnich dziesięciu latach. I jako jedyna polska instytucja kultury wyszła zwycięsko z brutalnego zderzenia z rynkiem. Jeżeli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1881

Spis treści
Zamów abonament