Nie wszyscy są zadowoleni
Po świątecznym sezonie zakupów online
Nie wszyscy są zadowoleni
Zakończył się sezon wzmożonych zakupów świątecznych. Internetowi sprzedawcy mogą uznać go za niezwykle udany - wartość dokonanych transakcji przekroczyła najbardziej optymistyczne oczekiwania. Nie wszystkim jednak klientom zakupy online przed świętami kojarzyć się będą jednakowo dobrze.
Internetowi handlarze mają powody do zadowolenia. Badania wykonane przez firmę konsultingową Boston Consulting Group wskazują, że zainteresowanie transakcjami online znacznie wzrosło w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Ankietowano ok. 30 firm sprzedających produkty przez Internet - sprzedawców wytypowało zrzeszenie handlowców internetowych Shop.org, do którego należy ok. 300 przedsiębiorców. Z danych Boston Consulting Group wynika, że wartość sprzedaży online wzrosła w porównaniu z poprzednimi świętami o ponad 300 proc. i znacznie przekroczyła oczekiwania specjalistów. Sezon świątecznych zakupów przyniósł zysk w wysokości 10-11 mld dolarów - przewidywano ok. 9 mld dolarów. "Jeżeli uznamy poprzedni rok za przebudzenie rynku online,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta